Preview

Russian Digital Libraries Journal

Advanced search

Elementary mathematics as the central discipline of subject-methodical preparation of future teachers of mathematics

https://doi.org/10.26907/1562-5419-2019-22-5-401-406

Abstract

The article the role and place of the course «Elementary mathematics» in the subject-methodical preparation of the future teacher of mathematics at the present stage of higher pedagogical education.

About the Author

S. V. Lebedeva
Saratov State University
Russian Federation


References

1. Байкина Е.П., Лебедева С.В. Предметно-методическая модель изучения теории сравнений будущими учителями математики // Образование, инновации, исследования как ресурс развития сообщества: сборник материалов II Международной научно-практической конф. БУ ЧР ДПО «Чувашский респуб-ликанский институт образования» Минобразования Чувашии. 2018, С. 29–34.

2. Лебедева С.В. Роль курсов по выбору «Элементарная математика» и «Практикум по решению математических задач» в профессиональной подготовке бакалавра педагогического образования (профиль «Математическое образование») // Профессиональное образование России: история, современность и перспективы: материалы Χ Всероссийской научно-практической конференции с международным участием (Омск, 6 апреля 2012 года). Омск: Изд-во ОмГПУ, 2012, С. 235–238.


Review

For citations:


Lebedeva S.V. Elementary mathematics as the central discipline of subject-methodical preparation of future teachers of mathematics . Russian Digital Libraries Journal. 2019;22(5):401-406. (In Russ.) https://doi.org/10.26907/1562-5419-2019-22-5-401-406

Views: 24


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1562-5419 (Online)