Preview

Russian Digital Libraries Journal

Advanced search

Instruments supporting role-based excercises using STAD strategy in e-learning systems

Abstract


In this paper one of the possible implementations of cooperative education models based on STAD (Student Teams-achievement Divisions) strategy of cooperative learning in LMS (Learning Management System) is described. The approaches of this learning methodology increase the level of teamwork skills, need in further professional activity, and their injection into LMS can help to automate and optimize some processes and open new opportunities for implementation of new instruments.  

Keywords


About the Authors

В. Матюнин
Казанский (Приволжский) федеральный университет
Russian Federation


А. Марченко
Казанский (Приволжский) федеральный университет
Russian Federation


References

1. Стивен Л., Стефани Д. Экономия времени или инновационная практика: исследование восприятия и использования систем управления обучением // Эльзевир. 2008. №53(3). C. 5.

2. Жао Д., Ксайлонг Ф., Кан Ф., Кифенг Л. Интерактивная и совместная платформа электронного обучения с интегрированным социальным программным обеспечением и системой управления обучением. Изд-во: ИТСЕ, 2012. C. 11-13.

3. Джон В., Обзор исследований по обучению на основе проектов. Изд-во The Autodesk Foundation, 2000. - C.1-3.

4. Джонсон Д., Джонсон Р. Что заставляет кооперативное обучение работать// Лоуренс Эрлбаум Ассошиэйтс, 1999. №38 (2). C. 2.

5. Роберт Славин. URL: http://education.jhu.edu/directory/robert-e-slavin-phd/

6. Диленбург П. Что вы подразумеваете под совместным обучением? Изд-во Оксфорд Эльзевир, 2007. c. 4.

7. Ван Д.Т. Эффекты стратегии СТАД по академическим достижениям и отношения учащихся средней школы в математике // Международный научный журнал. 2013. C. 1-3.

8. JSON Web Token. URL: https://ru.wikipedia.org/wiki/JSON_Web_Token

9. Angular Framework. URL: https://angular.io/

10. Angular Material. URL: https://material.angular.io/


Review

For citations:


 ,   Instruments supporting role-based excercises using STAD strategy in e-learning systems. Russian Digital Libraries Journal. 2018;21(3-4):209-221.

Views: 22


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1562-5419 (Online)