Dynamic Adaptive Test-Simulator of Students' Self-Learning to Solve Mathematical Problems
https://doi.org/10.26907/1562-5419-2020-23-1-2-57-64
Abstract
About the Authors
P. P. DyachukRussian Federation
P. P. Dyachuk (Jr.)
Russian Federation
L. V. Shkerina
Russian Federation
References
1. Meyers J. The training of dynamic assessors. In C.S. Lidz (Ed.), Dynamic assessment: An interactional approach to evaluating learning potential. New York: Guilford Press, 1987, Р. 403–425.
2. Feuerstein R. The dynamic assessment of retarded performers: The learning potential assessment device, theory, instruments, and techniques. Baltimore: University Park Press, 1979.
3. Lidz C.S. Practitioner's guide to dynamic assessment. New York: Guilford Press, 1991.
4. Шкерина Л.В., Дьячук П.П., Грицков М.К. Самооорганизация обучающегося в процессе научения решению математических задач в проблемной среде: синергетический подход // Вестник Красноярского государственного педагогического университета им. В.П. Астафьева, 2014, № 2 (28), С. 96–101.
5. Дьячук П.П., Пустовалов Л.В. Система управления процессом адаптации к проблемной среде // Системы управления и информационные технологии, 2008, № 3–1 (33), С. 144–148.
Review
For citations:
Dyachuk P.P., Dyachuk (Jr.) P.P., Shkerina L.V. Dynamic Adaptive Test-Simulator of Students' Self-Learning to Solve Mathematical Problems. Russian Digital Libraries Journal. 2020;23(1-2):57-64. (In Russ.) https://doi.org/10.26907/1562-5419-2020-23-1-2-57-64