Preview

Russian Digital Libraries Journal

Advanced search

Some ways to overcome difficulties in studying mathematical disciplines by future teachers

https://doi.org/10.26907/1562-5419-2019-22-5-356-366

Abstract

The article describes the main difficulties that students face in the initial period of study at a higher educational institution as part of the study of mathematical disciplines. Possible ways of overcoming these difficulties for students in the field of training Pedagogical education – future teachers of mathematics – on the example of the discipline «Mathematical Analysis» are given.

About the Authors

L. N. Evelina
Samara State University of Social Sciences and Education
Russian Federation


O. M. Kechina
Samara State University of Social Sciences and Education
Russian Federation


References

1. Антоновская В.В. Реализация профессионально-педагогической направленности обучения элементарной математике в педвузе: На примере курса «Стереометрия»: автореферат дис. ... кандидата педагогических наук: 13.00.02 / Орлов. гос. ун-т. Орел, 2004, 19 с.

2. Белобородова С.В. Профессионально-педагогическая направленность историко-математической подготовки учителей математики в педвузах: дис. … канд. пед. Наук. М.: 1999, 163 с.

3. Дорофеев А.В. Профессиональная направленность математической подготовки будущего педагога // Вестник Оренбургского гос. ун-та, 2005. № 10. Том 1. Гуманитарные науки, С. 124–129.

4. Евелина Л.Н. Профессиональная направленность курса элементарной геометрии в педагогическом вузе. Диссертация … канд. пед. наук. М., 1993, 271 с.

5. Казарихина Т.Н. Формирование профессиональной компетентности будущих учителей математики в педвузе при проведении дисциплин по выбору: диссертация ... кандидата педагогических наук. Москва, 2012, 200 с.

6. Мордкович А.Г., Шуркова М.В. Задачник по введению в математический анализ. М.: Мнемозина, 2008, 136 с.

7. Мордкович А.Г. Профессионально-педагогическая направленность специальной подготовки учителя математики в педагогическом институте: диссертация ... доктора педагогических наук: 13.00.02. Москва, 1986, 355 с.

8. Тестов В.А. О формировании профессиональной компетенции учителя математики // Сибирский учитель (электронная версия), № 6(54), 2007. URL: http://www.sibuch.ru/_OLD/article.php?no=558.

9. Фихтенгольц Г.М. Курс дифференциального и интегрального исчисления: в 3-х тт. 9-е изд., стер. СПб.: «Лань», 2009.


Review

For citations:


Evelina L.N., Kechina O.M. Some ways to overcome difficulties in studying mathematical disciplines by future teachers . Russian Digital Libraries Journal. 2019;22(5):356-366. (In Russ.) https://doi.org/10.26907/1562-5419-2019-22-5-356-366

Views: 28


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1562-5419 (Online)