About several methods and tools for the educational process quality analysis
Abstract
This article raises questions of the determining course complexity and analyzing schedule and academic performance relations. Also there are emphasized important constituents of the courses and introduced ideas of the use cases of the allotted data.
About the Authors
Е. СвинтенокRussian Federation
Б. Попов
Russian Federation
М. Абрамский
Russian Federation
References
1. Бронникова, Н. Проблемы составления расписания в вузе // Ректор вуза. 2015. №7. С. 8.
2. Горлушкина Н.Н. Задачи и методы интеллектуального анализа
3. образовательных данных для поддержки принятия решений // Образовательные технологии и общество. 2015. T. 18, № 1. С. 472–482.
4. Пиотровская К.Р., Тербушева М.В. Интеллектуальный анализ данных в педагогической аналитике // Образовательные технологии и общество. 2016. Т. 2(96). С. 10–14.
5. Учебное расписание Высшей школы ИТИС КФУ. URL: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1DHir9K8KO8a2AX3AfPiE422HXgf_7AKgSOSS-UOMt_A
6. Майер Р.В. Контент-анализ школьных учебников по естественно-научным дисциплинам. Глазов: Глазов. гос. пед. ин-т, 2016. 137 c.
7. Davidson D. Why do we use Story Points for Estimating // SCRUM.ORG: Home page of Scrum, 2014. URL: https://www.scrum.org/resources/blog/why-do-we-use-story-points-estimating.
Review
For citations:
, , About several methods and tools for the educational process quality analysis. Russian Digital Libraries Journal. 2018;21(3-4):382-391. (In Russ.)