Preview

Russian Digital Libraries Journal

Advanced search

About several methods and tools for the educational process quality analysis

Abstract


This article raises questions of the determining course complexity and analyzing schedule and academic performance relations. Also there are emphasized important constituents of the courses and introduced ideas of the use cases of the allotted data.

About the Authors

Е. Свинтенок
Высшая школа информационных технологий и интеллектуальных систем Казанского (Приволжского) федерального университета
Russian Federation


Б. Попов
Высшая школа информационных технологий и интеллектуальных систем Казанского (Приволжского) федерального университета
Russian Federation


М. Абрамский
Высшая школа информационных технологий и интеллектуальных систем Казанского (Приволжского) федерального университета
Russian Federation


References

1. Бронникова, Н. Проблемы составления расписания в вузе // Ректор вуза. 2015. №7. С. 8.

2. Горлушкина Н.Н. Задачи и методы интеллектуального анализа

3. образовательных данных для поддержки принятия решений // Образовательные технологии и общество. 2015. T. 18, № 1. С. 472–482.

4. Пиотровская К.Р., Тербушева М.В. Интеллектуальный анализ данных в педагогической аналитике // Образовательные технологии и общество. 2016. Т. 2(96). С. 10–14.

5. Учебное расписание Высшей школы ИТИС КФУ. URL: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1DHir9K8KO8a2AX3AfPiE422HXgf_7AKgSOSS-UOMt_A

6. Майер Р.В. Контент-анализ школьных учебников по естественно-научным дисциплинам. Глазов: Глазов. гос. пед. ин-т, 2016. 137 c.

7. Davidson D. Why do we use Story Points for Estimating // SCRUM.ORG: Home page of Scrum, 2014. URL: https://www.scrum.org/resources/blog/why-do-we-use-story-points-estimating.


Review

For citations:


 ,  ,   About several methods and tools for the educational process quality analysis. Russian Digital Libraries Journal. 2018;21(3-4):382-391. (In Russ.)

Views: 29


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1562-5419 (Online)