Preview

Russian Digital Libraries Journal

Advanced search

Generation of individual educational routes and learning schedule in individualization paradygm

Abstract


An approach for individualization of education based on automatic generation of individual educational routes and schedule with respect to individual features and wishes of student. A working principle of developed instruments is shown. Question of the application of developed approaches and instruments in higher education are raised.

About the Authors

М. Абрамский
Высшая школа информационных технологий и интеллектуальных систем Казанского (Приволжского) федерального университета
Russian Federation


Э. Батырова
Высшая школа информационных технологий и интеллектуальных систем Казанского (Приволжского) федерального университета
Russian Federation


А. Марданова
Высшая школа информационных технологий и интеллектуальных систем Казанского (Приволжского) федерального университета
Russian Federation


Т. Ахметзянова
Высшая школа информационных технологий и интеллектуальных систем Казанского (Приволжского) федерального университета
Russian Federation


References

1. Концепция Федеральной целевой программы развития образования на 2016–2020 годы / Распоряжение Правительства Российской Федерации от 29.12.2014 № 2765-р. URL: http://government.ru/media/files/mlorxfXbbCk.pdf

2. Cheng, Yin Cheong. New Paradigm for Re-engineering Education: Globalization, Localization and Individualization. Springer, 2005. 26 p.

3. План мероприятий по реализации программы повышения конкурентоспособности ФГАОУ ВО «Казанский (Приволжский) федеральный университет» на 2013–2020 годы (4-й этап – 2018–2020 гг.). URL: http://kpfu.ru/portal/docs/ F_1176208685/DK.KFU_4.etap._utverzh.pdf

4. Smart Universities. Concepts, systems and Technologies. V.L. Uskov, J.P. Bakker, R.J. Howlet, L.C. Jain (Eds.). Springer Inter. Publishing, 2018. 435 p.

5. Тихомиров В.П., Днепровская Н.В. Cмарт-образование как основная парадигма развития информационного общества // Современные информационные технологии и ИТ-образование. 2015. Т. 1. № 11. С. 9–13.

6. Ji-Seong Jeong, Mihye Kim and Kwan-Hee Yoo. A Content Oriented Smart Education System based on Cloud Computing // Int. J. of Multimedia and Ubiquitous Engineering. 2013. Vol. 8, No. 6. P. 313–328. URL: http://dx.doi.org/10.14257/ijmue. 2013.8.6.31

7. Федеральный закон от 02.05.2015 г. № 122-ФЗ «О внесении изменений в Трудовой кодекс Российской Федерации и статьи 11 и 73 Федерального закона «Об образовании в Российской Федерации». URL: http://static.kremlin.ru/media/ acts/files/0001201505020007.pdf

8. Broder A. On the resemblance and containment of documents // Compression and Complexity of Sequences (SEQUENCES'97). IEEE Computer Society, 1998. P. 21–29.

9. Spring Framework. URL: https://projects.spring.io/spring-framework

10. PostgreSQL: The World's Most Advanced Open Source Relational Database. URL: https://www.postgresql.org/

11. MyStem. Yandex URL: https://tech.yandex.ru/mystem/

12. Bullet Education Scheduling and Timetabling. URL: https://www.bulletsolutions.com/education-scheduling-timetabling/

13. Mimosa Scheduling Software. URL: http://www.mimosasoftware.com/

14. Snap Schedule. URL: https://www.snapschedule.com/Industry/Education/

15. «Официальный сайт программного продукта БИТ.ВУЗ.РАСПИСАНИЕ». URL: http://www.pulsar.ru/progs/1904/

16. Lim C., Sim E. Production Planning in Manufacturing / Remanufacturing Environment using Genetic Algorithm // GECCO 2005: Proc. of the 2005 Conference on Genetic and Evolutionary Computation, 2005. P. 2217–2218. URL: http://www.cs.bham. ac.uk/~wbl/biblio/gecco2005/docs/p2217.pdf

17. Официальный сайт фреймворка Angular 5. URL: https://angular.io/


Review

For citations:


 ,  ,  ,   Generation of individual educational routes and learning schedule in individualization paradygm. Russian Digital Libraries Journal. 2018;21(3-4):129-145. (In Russ.)

Views: 29


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1562-5419 (Online)