Preview

Russian Digital Libraries Journal

Advanced search

Using Systems of Dynamic Mathematics in Project Work of School Students

https://doi.org/10.26907/1562-5419-2020-23-1-2-231-238

Abstract

In this paper, we consider ways of using systems of dynamic mathematics (Geogebra and others) in the project activities of secondary school students. The advantages of the approach under consideration are compared both with the use of computer programs in the framework of the standard educational process, and in comparison with traditional approaches in the organization of project activities.

Keywords


About the Author

V. Yaroshevich
Moscow City University
Russian Federation


References

1. Блинков А.Д., Блинков Ю.А. Геометрические задачи на построение. МЦНМО, 2017, 152 с.

2. Громова Е.В., Сафуанов И.С. Обучение понятию функции в основной школе с помощью компьютерных технологий// Вестник Московского городского педагогического университета. Серия: Информатика и информатизация образования, 2013, № 1 (25), С. 91–98.

3. Громова Е.В., Сафуанов И.С. Применение компьютерной математической программы Geogebra в обучении понятию функции // Образование и наука, 2014, № 4 (113), С. 113–131.

4. Карданова Е.Ю.. Пономарева А.А., Осин Е.Н., Сафуанов И.С. Сравнительное исследование убеждений и практик учителей математики основной школы в России, Эстонии и Латвии // Вопросы образования, 2014, № 2, С. 44–81.

5. Сафуанов И.С., Галямова Э.Х. Влияние современных информационных технологий на методы, формы и средства осуществления методической подготовки будущего учителя математики // Вестник Московского городского педагогического университета. Серия «Информатика и информатизация образования», 2011, № 2, С. 86–90.

6. Сгибнев А.И. Геометрия на подвижных чертежах. М.: МЦНМО, 2019, 184 с.

7. Сгибнев А.И. Исследовательские задачи для начинающих. М.: МЦНМО, 2015, 118 с.


Review

For citations:


Yaroshevich V. Using Systems of Dynamic Mathematics in Project Work of School Students. Russian Digital Libraries Journal. 2020;23(1-2):231-238. (In Russ.) https://doi.org/10.26907/1562-5419-2020-23-1-2-231-238

Views: 43


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1562-5419 (Online)