Preview

Russian Digital Libraries Journal

Advanced search

To Teaching the Course “Linear Algebra” in Higher Education

https://doi.org/10.26907/1562-5419-2019-22-6-566-571

Abstract

In the article discusses the questions of building the course “Linear Algebra” in higher education, the goals and objectives of training are considered. Also touched upon are the problems of teaching theoretical material in mathematics.

About the Authors

S. R. Enikeeva
Kazan Research Technological University
Russian Federation


S. A. Livshits
Kazan State Energy University
Russian Federation


References

1. Еникеева С.Р., Садреева Г.Р. О некоторых аспектах современных методик обучения математике, информатике и физике в школе // Материалы VI Международной научно-практической конференции «Математическое образование в школе и вузе: теория и практика (MATHEDU 2016)». Казань: Изд-во Казан. ун-та, 2016, С. 46–48.

2. Еникеева С.Р., Старцева Н.В. Оценка эффективности формирования метапредметных умений учащихся // Материалы VII Международной научно-практической конференции «Математическое образование в школе и вузе: инновации в информационном пространстве (MATHEDU 2018)». Казань: Изд-во Казан. ун-та, 2018, С. 280–285.

3. Еникеева С.Р., Рахимов И.К. Интерактивные подходы в преподавании естественнонаучных дисциплин // Материалы международной научно-практической конференции «Научное сопровождение агропромышленного комплекса: теория, практика, перспективы». Казань, 2015, С. 136–138.


Review

For citations:


Enikeeva S.R., Livshits S.A. To Teaching the Course “Linear Algebra” in Higher Education. Russian Digital Libraries Journal. 2019;22(6):566-571. (In Russ.) https://doi.org/10.26907/1562-5419-2019-22-6-566-571

Views: 19


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1562-5419 (Online)