Preview

Russian Digital Libraries Journal

Advanced search

Organization of Independent Work On Mathematics At A Medical University

https://doi.org/10.26907/1562-5419-2019-22-6-513-521

Abstract

There were identified problems that arise in the teaching of mathematics a medical university. We considered the ways of organizing independent work at each stage of studying a subject by using an electronic training course implemented on the Moodle platform. We studied the students' attitude to the components of the course, which allows to assess which resources are the most demanded.

About the Authors

M. B. Arzhanik
Siberian State Medical University
Russian Federation


E. V. Chernikova
Siberian State Medical University
Russian Federation


References

1. Аржаник М.Б., Черникова Е.В. Использование неполных конспектов и компьютерных презентаций в лекционном курсе // Вестник ТГПУ, 2010, Т. 102, № 12, С. 94–97.

2. Белько Е.С., Зыкова Т.В., Кузнецова И.В., Кытманов А.А., Тихомиров С.А. Использование электронных обучающих курсов при организации самостоятельной работы студентов // Ярославский педагогический вестник, 2016, №1, С. 107–112.

3. Зайниев Р.М. Об организации самостоятельной работы и контроля знаний студентов по математике // Казанский педагогический журнал, 2014, № 3(104), С. 66–72.

4. Семенова С.Е. Диагностика общеучебных умений первокурсников // Профессиональное образование, 2005, № 1, С. 15.

5. Толстых О.Д., Гозбенко В.Е. Усиление эффективности обучения высшей математики в техническом вузе и организация самостоятельной работы студентов // Современные технологии. Системный анализ. Моделирование, 2007, №1(13), С. 139–141.

6. Холина Л.И. Организация самообразовательной деятельности студентов на основе современных технологий // Сибирский педагогический журнал, 2005, № 3, С. 101–113.


Review

For citations:


Arzhanik M.B., Chernikova E.V. Organization of Independent Work On Mathematics At A Medical University. Russian Digital Libraries Journal. 2019;22(6):513-521. (In Russ.) https://doi.org/10.26907/1562-5419-2019-22-6-513-521

Views: 29


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1562-5419 (Online)