Preview

Russian Digital Libraries Journal

Advanced search

From the Experience of Using the Method of Step Representations in Preparing Students for Scientific and Practical Festivals

https://doi.org/10.26907/1562-5419-2019-22-6-619-626

Abstract

Digitalization of the Russian economy requires appropriate changes in the system of education and training. Transformations in the system of secondary education should begin in the subject area «Mathematics and informatics». The paper shows the experience of training and participation of school students in the sections of mathematics, informatics, bioinformatics of scientific conferences.

About the Authors

V. I. Kruglenko
Kosteneevskaya Srednyaya obshheobrazovatelnaya shkola
Russian Federation


M. F. Gilmullin
Education department
Russian Federation


References

1. Алексеев А. Моделирование ступенчатых представлений рациональных дробей с простым знаменателем // Республиканский фестиваль исследовательских работ учащихся 9–11 классов «Паруса науки». Набережные Челны, 2012.

2. Кругленко В.И. О методе ступенчатых представлений // Современные проблемы математики, механики, информатики: Материалы международной научной конференции. Тула, ТулГУ, 2014, С. 472–483.

3. Кругленко В.И. Использование первичных структур нуклеиновых кислот в ступенчатых представлениях // Математика. Компьютер. Образование: Тезисы докладов XXI Международной конференции. МГУ, Дубна, 2014, С. 23.

4. Кругленко В.И., Низамиев Р.Р. Моделирование четырехбуквенных последовательностей методом ступенчатых представлений // Математика. Образование. Информатизация: Тезисы докладов XXIII международной научно-практической конференции. Казань, К(П)ФУ, 2015, С. 43.


Review

For citations:


Kruglenko V.I., Gilmullin M.F. From the Experience of Using the Method of Step Representations in Preparing Students for Scientific and Practical Festivals. Russian Digital Libraries Journal. 2019;22(6):619-626. (In Russ.) https://doi.org/10.26907/1562-5419-2019-22-6-619-626

Views: 23


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1562-5419 (Online)